fredag 2 september 2011

LOPPISFEBER



Ett av de stora samtalsämnen i klassen är alla Leksands loppisar. Det känns som att det finns loppisar gömda i varje gathörn. Jag älskar att gå runt och kika, jag behöver inte ens köpa något (!) även om det också händer - Jag går gärna bara och fantiserar och skapar inne i huvudet. Jag försöker hitta lösningar för hur man kan ge gamla saker ett nytt och - snyggare liv.
Idag slutade vi tidigt så på vägen hem tog jag vägen förbi Frälsningsarméns secondhandbutik. Till min stora förtjusning var det 50% på alla kläder så jag plockade på mig en hel del saker. Idag var alltså ingen "bara gå och titta"dag. 


För endast 118 svenska riksdaler cyklade jag sedan hem med en beige Trench coat med bladmönstrat innefoder, en blå sidenklänning, ett grönt och ett rosa skärp, ett par yllebyxor i herrmodell, tre böcker för prydnad, en vas och en liten blå handväska. 

 

Jag är en minst sagt nöjd konsument och bidra med lite pengar till de drabbade i Afrikas torka gjorde jag samtidigt. heja återbruk och solidaritet.










 Photos: Emma-Klara Sandberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar