tisdag 13 september 2011

Anderssonskans Kalle


I HELGEN FICK JAG DET STORA PRIVILIEGET att agera levande skyltdocka för vintagebutiken ANDERSSONSKANS KALLE tillsammans med Emma Hagman. Det var premiär för kulturnatta här i Leksand och det var liv och rörelse runt hela "Noret". Våran dekoratörklass bidrag med skyltdocker som vi hade klätt i egnagjorda cocktailklänningar av återbruksmaterial. Allt ifrån Tidningspapper till spelkort och boksidor. Jag tror jag talar för hela Leksand när jag säger att det blev en otroligt lyckad dag. 


Lördagen började klockan 11.00 då jag i solskenet cyklade med nyrullat hår in till ANDERSSONSKANS KALLE. Där var Jenny, som är ägaren till butiken och min skyltdockekollega Emma redan var i full fart med att förbereda för dagen.
Under dagens gång skyltade vi fem olika uppsättningar kläder; Både uppklätt och lättklätt, i skyltfönsterna och ute på gatan. 
   Plisserade kjolar, vinröda blusar, strumpebandhållare, morgonrock, korsett, femtio-tals solbrillor klippsörhängen och ja, gud vet allt. 


Om jag inte redan tidigare älskade vintage så gör jag det snäppet mer efter den här helgen. Är du som jag så tycker jag du ska ta dig en sväng till ANDERSSONSKANS KALLE I LEKSAND och fynda dig höstens snyggaste höstkappa! 


Kika gärna på bilderna från lördagens kulturnatta!
Kram Emma-Klara 










                           

                                   "While I'm alone and blue as can be
                                                                       Dream a little dream of me"







                                                        
                                                   Pouring Champagne



                                                       


                                                              












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar