onsdag 31 augusti 2011

Grönt mitt i veckan


bild: Sköna Hem.


Snart har min andra veckan på Dekoratör linjen i Leksand passerat och jag blir bara mer och mer positiv till utbildningen och skolan för varje dag som går.
Jag har redan lärt mig en hel massa nya saker som jag bara längtar efter att få börja använda i praktiken. Vi har börjat läsa färglära och idag hade vi textning för första gången -till min stora förtjusning.
Jag känner att jag verkligen vill ta vara på det här året och försöka lära mig så mycket jag bara kan.  Lärarna är så inspirerande att idéer bara strömmar ur mig och att klassen känns bra, trygg och fullproppade med rara och intressanta människor gör det hela ännu bättre!

Jag hittade den här fantastiskt inspirerande bilden (titta upp) på Sköna Hems hemsida och blev bara helt överlycklig. Det lugna grön-gråa nyanserna mot träet, växterna och rostfärgerna känns såå rätt. Framför allt pirrar det i magen av lampan som ser ut att vara gjord av grenar, den gröna samhetspläden under böckerna och såklart de sjukt snygga eklövsdekorerade taperterna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar