torsdag 4 augusti 2011

Det kära 50-talet

Jag jag har bestämt mig för att skriva mera på den här bloggen. Hittills har jag tänkt att mina kort talar för sig själva men nog är det trevligare när man kommer in på en blog och får läsa något personligt samtidigt som man tittar på inspirerande fotografier. 

Jag har precis kommit hem ifrån en månad ute på Tjörn och jag måste erskänna att jag haft den mest avkopplande sommaren på flera år. Semesterns största projekt har varit att måla furuväggarna i sovrummet vita. Resultat blev kalas även om det krävdes fler strykningar än jag hade räknat med, jag gick med vitfärg på fötter och i håret i flera dagar efteråt. När äntligen sista strykningen var lagd var det dags för hödpunken; nämnligen inredningen. Jag åkte då runt på öns många loppisar för att samla på mig matrial. Hem kom jag med en liten 50-tals byrå som  även den blev vitmålad, gamla ramar i olika färger och former för ett väggstileben, en grön glasvas, och tillsist två ljusstakar i mässing. Allt för en 100-lapp!

Förutom målarprojektet har det såklart blivit mycket grillande, absolut godast var ju helt klart grillad kummel med lime - och romsås! Sommarens mest uppskattade bakverk blev min improviserade Lemoncurd och marängpaj. Båt och wakesurf, solnedgång och nattdopp är andra fina minnen från den här sommaren.

Men nu har jag ju som sagt kommit tillbaka till Alingsås,  och det firades med en 50-tals fotografering tillsammans med Sofie i vårat orangeri. Julia och Josefine blev fixade från topp till tå - hår, smink och kläder. Och vi byggde upp en hel dekor ute i växthuset. Jag var så pirrig och inspirerad att jag knappt kunde sova en blund natten innan. Läppstift och prickiga sjalar, polkakladdkaka och kafferep. Här delar jag med mig av bilder från den här fantastiska dag.





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar