lördag 28 april 2012

April in Paris





Snart är det redan dags att åka ifrån mitt älskade paris. Det är sant att jag knappt inte har haft en enda solig dag på tre veckor - vilket är helt galet med tanke på hur vädret brukar vara så här års.
Så inga picknickar i le parc de buttes chaumont den här gången, men jag har ju gjort en hel del andra saker.

Min praktik på Paperdolls har varit fantastisk. Vilken underbar butik!
Sista veckan var nog ändå mest givande då jag fick genomföra de skyltningsidéer som jag och Candy jobbat fram. Efter mycket om och men, skisser och inspirationskollage, följde några dagar av letade efter möbler och detaljer, på antikmarknader och på internet.

Det ena fönstret skulle ha temat "Tea party" och vara en uppföljning av avdelningen >>la cuisine<< respektive "badrum/dressing" för fönstret vid >>la salle de bain<<.
Det bästa fyndet vi hittade var en möbel som såg lite ut som en överdel på en köpmansdisk - helt i stil med möblerna i avdelningen. Den fick vi köpa för 50 Euro och blev sedan ommålad i krämvit och mint grön för att spela på samma färger som i resten av butiken.

Till Badrumsfönstret fann jag en fantastisk samling av silverborstar, två blåa hattaskar, en liten väska från trettiotalet med fack och tillsist en fågelbur - Tyvärr hade inte allt hunnit bli levererat inför min sista dag så Candy lovade att skicka bilder på fönstrerna när de blir klara.

Eftersom fönstrerna skulle bli en fortsättning av den existerande dekoren i butiken - skulle detta bli en permanent skyltningen, där möblerna får stå kvar men kläder/skor och accessoarer byts ut. Det känns häftigt att ha fått vara med och ta fram ett sådant koncept. Tack Paperdolls. Nu blir det Sverige och vitsippor i några veckor innan jag flyttar tillbaka till Paris.

Igår var jag och f på en väldigt trevlig tapasrestaurang, jag hade egentligen planerat att gå ut och fota idag på morgon men det blev lite bloggande istället.

Jag hoppas ni mår fint,
Många kramar
Emma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar